Xavier Ballart IGOPXavier Ballart és catedràtic de Ciència Política i de l’Administració al Departament de Ciència Política i Dret Públic de la UAB. Doctor en Ciència Política i de l’Administració per la UAB, Máster en Public Affairs per Indiana University, ha impartit docència de forma continuada a Indiana University, College of Bruges, Universitat de Montpeller i, en formats més curts, en diversos centres d’educació superior a Llatinoamèrica. Va ser director del Departament de Ciència Política i Dret Públic, coordinador del Màster Universitari de Gestió Pública (UAB-UB-UPF) en el seu inici i primer editor de la Revista Española de Ciencia Política. Ha publicat llibres, capítols de llibres i articles en revistes competitives internacionals com per exemple, Public Administration, International Public Management Journal, Public Performance and Management Review, Local Government Studies, Social Theory and Health, International Review of Administrative Sciences, Policy Sciences, Science and Public Policy, Evaluation and Program Planning, Evaluation, International Journal of Urban and Regional Research, Journal of Air Transport Management.

CONTACTE

Correu: xavier.ballart@uab.cat
Web: http://xavierballart.uab.cat
Portal Recerca UAB: https://portalrecerca.uab.cat/en/persons/xavier-ballart-hernandez
ORCID
: https://orcid.org/0000-0002-8256-6512
Google Scholar Citations: Xavier Ballart

ÀREES D’INTERÉS

En els darrers deu anys he treballat en la motivació per al servei públic (PSM) i en l’anàlisi de la performance dels serveis públics. Pel que fa a PSM, he treballat en les opcions de carrera professionals i en el rol de la PSM en aquestes decisions, en la mesura de PSM i en la relació entre PSM i comportament no ètic. La meva investigació recent sobre performance dels serveis públics connecta amb el meu interès inicial en l’avaluació de polítiques públiques i ha produït diversos estudis sobre la relació entre les mesures objectives i subjectives de performance i sobre els factors que influeixen en les relacions entre les expectatives dels ciutadans, la performance percebuda i la satisfacció amb els serveis. Una nova línia de recerca es centra en la càrrega administrativa (Administrative Burden) tant pels ciutadans com pels professionals.

Actualment està impulsant un programa obert de casos per la docència de la gestió pública i les polítiques públiques.

3 PROJECTES RELLEVANTS

3 PUBLICACIONS DESTACADES

1. 2023 Ballart, X.; Fuentes G. Examining Improvement of Mixed Health Care Systems in Latin America. Equity and Quality of Health services in Uruguay, in Howard Palley (editor)The Public/Private Sector Mix in Healthcare. A Comparative Study. Oxford University Press, New York, NY

2. 2022 Ferraioli, F., Ballart, X. 2022. Measuring performance concerning air and noise pollution: a comparison of Madrid’s official data and results from a citizen survey, Local Government Studies, DOI: 10.1080/03003930.2022.2086538