Mercè Cortina IGOPMercè Cortina-Oriol és Doctora en Ciència Política per la Universitat del País Basc, té un Postgrau en Democràcia Participativa i un altre en Educació Superior i és Llicenciada en Ciències Polítiques i de la Administració per la Universitat Autònoma de Barcelona. Actualment és Investigadora María Zambrano de l’IGOP i del Departament de Ciència Política i Dret Públic de la mateixa Universitat. Anteriorment, i abans del seu retorn a la UAB, va ser professora agregada en polítiques públiques i polítiques urbanes del Departament de Ciència Política de la Universitat De Montfort Leicester al Regne Unit, on també va ser membre del Centre d’Estudis Urbans sobre Austeritat (CURA), on va exercir de Cap de Doctorands entre d’altres càrrecs. Ha participat en més de 20 projectes de recerca i col·laboracions amb institucions i ha publicat llibres, volums editats, capítols de llibres i articles en revistes com: Journal of Urban Affairs, Routlegde, Bristol University Press i Critical Policy Studies.

CONTACTE

Correu: merce.cortina@uab.cat
Twitter:  @MerceCortina
Web: Google Scholar
Portal Recerca UAB: Mercè Cortina-Oriol
ORCID:
ResearchGate Citations: https://www.researchgate.net/profile/Merce-Cortina-Oriol-2

ÀREES D’INTERÉS

Governança i moviments socials, anàlisi de polítiques públiques, polítiques urbanes.

3 PROJECTES RELLEVANTS

• Segregacion socioespacial y geografias de la vida cotidiana en las ciudades medias españolas y sus areas urbanas (FRAGMEDCITIES) (2022-2025).
  • Metrópolis Fracturadas: Segregación urbana, densidad institucional, innovación social y actitudes políticas en las grandes ciudades españolas (FRAMET) (2020-2023).
  • Collaborative Governance under Austerity. An eight-case comparative study (2015-2018).

3 PUBLICACIONS DESTACADES

1. Davies, J.; Blanco, I., Bua, A., Chorianopoulus, I., Cortina-Oriol, M., Gaynor, N., Gleeson, B., Griggs, S., Hamel, P., Henderson, H., Howarth, D., Keil, R., Pill, M., Salazar, Y. i Sullivan, H. (2022) New Developments in Urban Governance. Bristol University Press
  2. Gonzalez, R; Cortina-Oriol, M; Aguilera, T. (2019) “Movimientos de Okupación y Políticas Públicas Urbanas: Los casos de Madrid, Barcelona y Bilbao”, REIJ, vol.3 nº5.
  3. Davies, J; Bua, A; Cortina-Oriol, M; Thompson, E. (2018) “Why is Austerity Governable? A Gramscian urban regime analysis of Leicester, UK”. Journal of Urban Affairs, 42:1 56-74, DOI: 1080/07352166.2018.1490152