Els barris de la ciutat de Barcelona són ens vius, es renoven, creixen, i necessiten nous lideratges. Les recerques impulsades des de l’Institut de Govern i Polítiques Públiques (IGOP), entre d’altres, apunten que als territoris més vulnerables és on hi ha més dificultats per a identificar nous actius comunitaris i fer emergir iniciatives impulsades per la pròpia població. Moltes vegades la situació social, laboral i econòmica en aquests territoris no facilita el desenvolupament de tot el potencial de les persones amb idees, il·lusió i empenta del barri.

El Pla de Barris, en col·laboració amb l’Institut de Govern i Polítiques Públiques (IGOP), ha impulsat la quarta edició del programa Nous Lideratges als Barris, un programa de formació vivencial i empoderadora adreçat a 14 joves dels diferents barris del Pla de Barris per tal que puguin contribuir millor a construir teixit social i a ser promotors de propostes col·lectives als seus barris i a la ciutat.

Els dies 30 de setembre i 1 i 2 d’octubre va tenir lloc la primera fase de la formació on els joves van poder gaudir de converses interessants amb referents de diferents àmbits com: Oscar Rebollo, professor de sociologia de la UAB i investigador de l’IGOP, Xavier Pont, expert en emprenedoria social, Ana Polo, periodista, humorista i activista feminista.

També van poder conèixer de la mà de José Gil i Tania Cervera el projecte social i comunitari del Menjador Gregal, així com el projecte d’activisme des de la gastronomia Alterevents.

Finalment els joves participants van poder participar en el taller d’art i activisme realitzat per Leo Martín, membre de l’entitat Enmedio, així com en l’obra “monòlegs a la plaça” de la Cooperativa NUS, un espectacle de carrer interactiu i participatiu per reflexionar sobre les violències al voltant del gènere que es donen a l’espai públic.

Ha estat un cap de setmana intens que ha permès als joves ampliar i enriquir la seva xarxa relacional i a partir de les activitats realitzades han pogut reflexionar sobre aspectes comunitaris d’àmbits molt diversos. Encara queden dos caps de setmana més de formació, però de moment la valoració que en fan és molt positiva.

Podeu trobar més informació en aquest fil de twitter: https://twitter.com/PladebarrisBCN/status/1577214000760119296