PROJECTE D’EMPODERAMENT I INVESTIGACIÓ – ACCIÓ- PARTICIPATIVA (IAP) ALS CENTRES EDUCATIUS

Introducció

mestre-morera-01 L’Escola de l’Igop des de fa tres anys esta impulsant una recerca-acció –participativa a una de les Escoles del Districte de Nou Barris (la Mestre Morera de Ciutat Meridiana).

Enguany, amb el suport i la col·laboració del Districte de Nou Barris volem ampliar l’experiència a d’altres Escoles, amb la voluntat de vincular als centres educatius amb els seus territoris i comunitats properes, així com amb la voluntat de generar conciència crítica i reflexió entre els estudiants de primària i secundaria.

El desenvolupament d’aquesta experiència fins al moment ha estat possible gràcies als alumnes del Màster en Polítiques Socials i Acció Comunitària. Enguany, a l’ampliar el número d’escoles en que treballarem, ampliarem també els equips de treball amb nous voluntaris als que formarem des de l’IGOP, acompanyarem en el desenvolupament de les seves pràctiques i atorgarem una certificació d’haver participat en el curs desenvolupat des de l’escola de l’IGOP.

Informació bàsica sobre el desenvolupament de la formació i pràctiques

mestre-morera-03

Dates:
Dimarts de novembre (8, 15, 22, 29) i desembre (13, 20) de 2016 i gener de 2017 a la tarda.

Durada:
Formació de novembre del 2016 a gener del 2017 (30 hores en total) i desenvolupament de les pràctiques de gener a juny del 2017.

Objectiu:
El curs pretén formar a persones en la metodologia de la Investigació (o Recerca) – Acció Participativa (IAP) per a, posteriorment (de gener a juny del 2017), aplicar-la a diverses Escoles del Districte de Nou Barris.

El curs constarà, doncs, de formació específica en IAP, de formació en com desenvolupar la metodologia IAP en Escoles i en com posicionar-nos dins les aules (en 10 sessions de novembre a gener). Seguidament s’aplicaran els continguts apresos durant el curs en diferents Escoles del Districte de Nou Barris, amb l’objectiu d’aconseguir que l’alumnat de les Escoles es vinculi al territori des de la mirada de la investigació i la participació activa al seu entorn.

Edicions anteriors i materials d’interès:
Des del curs 2013 – 2014 estem desenvolupant aquesta metodologia en una Escola de Primària de Ciutat Meridiana. L’alumnat de 6è, cada curs, s’ha constituït com un equip de recercadores i recercadors per investigar situacions del barri i territori que puguin interessar tant a l’alumnat com a l’Escola, com per exemple, l’impacte de la crisi al barri, l’estat de l’espai públic i les relacions de poder.

Us deixem l’enllaç de la proposta que hem desenvolupat cursos anteriors, on trobareu des d’una explicació del projecte a materials i vídeos d’antigues edicions: https://igop.uab.cat/mestre-morera/

Públic:
És un curs adreçat a persones interessades en conèixer noves metodologies educatives i de relació de les Escoles amb el territori. Des de persones vinculades al món del lleure educatiu (caus, esplais, casals,…) i a activitats que relacionen l’educació i l’acció comunitària fins a persones vinculades al món de l’educació més formal.

Destinataris prioritaris:
Persones vinculades a entitats del lleure o professionals de l’àmbit educatiu (amb prioritat els vinculats al territori de Nou Barris)

Places:
El número d’inscrits estarà limitat a 24 persones.

Inscripció:
Curs gratuït. Inscripció online (data límit 30 d’octubre). Més informació a la direcció de correu electrònic: bernat.dequintana@uab.cat

Convoca:
Escola de l’IGOP, Institut de Govern i Polítiques Públiques (IGOP) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), en col·laboració amb el Districte de Nou Barris (Ajuntament de Barcelona).