Formacions gratuïtes IGOP, torna el projecte IAP a les escoles

FORMACIONS GRATUÏTES DE L’IGOP. TORNA EL PROJECTE IAP A LES ESCOLES!

Iniciem els cursos d’Investigació Acció Participativa a les Escoles, una experiència d’aprenentatge i intercanvi amb diversos centres educatius de Barcelona.

Inscriu-te a la formació semipresencial! (formulari inscripció)

Enguany arribem a 7a edició de la IAP a les Escoles amb la novetat que la formació de formadors serà semipresencial. La primera part constarà de sessions online i presencials, i la segona tindrà lloc a diverses escoles de la ciutat.

L’objectiu principal del Projecte IAP és acompanyar els centres educatius en el vincle amb els seus territoris i comunitats properes, així com la voluntat de generar consciència crítica i reflexió entre les i els estudiants de primària i secundària.

Per fer-ho realitzem una recerca social on l’equip d’investigació el formem persones vinculades a l’IGOP i l’alumnat d’aquests centres educatius. Junts recorrem totes les fases d’una investigació i presentem els resultats obtinguts a la comunitat, amb la intenció de poder fer una acció per fer front a la situació estudiada i treballada.

L’alumnat amb qui hem treballat és el que cursa cicle superior de primària (sobretot 6è) i el primer cicle d’ESO (1r d’ESO).

Durada: Formació semipresencial gratuïta d’octubre a desembre de 2020 (25 hores en total) i desenvolupament de les pràctiques de gener a juny del 2021.

Calendari de les sessions formatives:

1r TRIMESTRE

• 22 OCTUBRE 2020. PRESENTACIÓ + INTRODUCCIÓ A LES DESIGUALTATS EDUCATIVES
  • 29 OCTUBRE 2020. METODOLOGIES PARTICIPATIVES A LA IAP
    (ONLINE: publicació de vídeos per visualització lliure al llarg de la setmana).
  • 5 NOVEMBRE 2020. TUTORIA EN STREAMMING. De 16 a 18h.
  • 12 NOVEMBRE. METODOLOGIES PARTICIPATIVES A LA IAP. PART PRÀCTICA
    (PRESENCIAL: 16-19h, Escola de l’Igop).
  • 26 NOVEMBRE. ELS ROLS DURANT LES CLASSES A L’ESCOLA + EL PROJECTE IAP ATERRAT A LES AULES. QUÈ PASSA A CADA SESSIÓ DEL PROJECTE IAP ALS CENTRES EDUCATIUS?
    (ONLINE: publicació de vídeos per visualització lliure al llarg de la setmana).
  • 3 DESEMBRE. EINES ARTÍSTIQUES EN LA IAP + APROXIMACIÓ AL TERRITORI DE L’ESCOLA.
    (PRESENCIAL. 16-19h, Trinitat Nova).
  • 17 DESEMBRE. TUTORIA EN STREAMMING+SESSIÓ D’AUTOAVALUACIÓ. De 16 a 17h, i de 17 a 18h.

2n TRIMESTRE (14 de gener fins al 28 de maig): Dijous de 15:15 a 16:30h

Destinataris:

El curs està adreçat a persones interessades en conèixer noves metodologies educatives i en la vinculació Escola – Comunitat. Persones vinculades a entitats del lleure o professionals de l’àmbit educatiu (tindran prioritat persones vinculades al territori de Nou Barris)

Objectiu: El curs pretén formar a persones en la metodologia de la Investigació (o Recerca) – Acció Participativa (IAP) per a, posteriorment (de gener a juny del 2018), aplicar-la a diverses escoles.

Contingut del curs de formació:

• Introducció a les desigualtats educatives;
  • Metodologia de la Recerca – Acció Participativa a centres educatius;
  • Metodologies participatives a l’aula;
  • Posicionament dins les aules.

Formadors/es: Professorat de la UAB i NUS Processos Socials i Creatius

Places: El número d’inscrits està limitat.