Curs sobre governança urbana i polítiques de ciutat

Governança urbana i polítiques de ciutat

Activitat: Curs Escola d’Hivern de BarcelonaGov.
Dates: 23, 24 i 25 de gener de 2019.
Lloc: Universitat Pompeu Fabra (Campus Ciutadella)

Coordinació acadèmica: Ismael Blanco i Yunailis Salazar (Institut de Govern i Polítiques Públiques – UAB).
Data límit d’inscripció ampliada a 18 gener de 2019 (10 últimes places)

Places disponibles: 100.
Informació i consultes: yunailis.salazar@uab.cat

Inscripció i preus

Els preus varien en funció del perfil de l’inscrit/a

Perfil General: 150 eur les 3 jornades o 60 eur per jornada

Estudiants de grau i postgrau: 75 eur les 3 jornades o 30 eur per jornada

Pack Matins: (23, 24 i 25): 90 eur (perfil general) o 45 eur (estudiants de grau / postgrau)
Pack tardes (23, 24 i 25): 90 eur (perfil general) o 45 eur (estudiants de grau / postgrau)

Enllaç al formulari d’inscripció: http://bit.ly/InscripcionGobernanzaUrbana

Us presentem un curs de tres dies per tal de reflexionar, intercanviar experiències i debatre al voltant de la producció de polítiques públiques a les ciutats.

Contrastarem l’experiència de Barcelona amb la d’altres ciutats de l’estat espanyol i d’arreu del món per tal de reflexionar sobre les oportunitats i els reptes que suposen les relacions público-privades i público-comunitàries en el procés de producció de les polítiques urbanes.

L’activitat es desenvoluparà al llarg de 3 dies, cadascun dels quals es dividirà en dues sessions (de matí i de tarda) articulades al voltant d’un eix temàtic concret: 1) gestió pública en el context de la governança plural; 2) governança metropolitana i desigualtats socials; 3) ciutat i globalització; 4) ciutats intel·ligents i empresarialisme urbà; 5) democràcia participativa i dret a la ciutat; 6) moviments socials i veïnals: economia social i comuns urbans.

Al llarg de les sessions es compaginaran tres tipus d’activitats: 1) Conferències magistrals a càrrecs de persones de gran renom en les matèries tractades; 2) Seminaris a càrrec d’experts i de persones de referència en el seu àmbit professional; 3) Taules rodones per a la presentació i el contrast d’experiències de Barcelona amb altres ciutats.

Pots descarregar-te el programa en aquest enllaç (CAT)

Dia 1 / 23 de gener

Matí: Del govern local a la governança urbana: reptes per a la gestió pública.

Amb Vivien Lowndes (Institute of Local Government Studies INLOGOV, RU); Jacint Jordana (UPF-IBEI); Miquel Salvador (UPF); Laura De Caralt (Ajuntament de Barcelona); Gala Pin (Ajuntament de Barcelona), Nacho Murgui (Ajuntament de Madrid) i María Oliver (Ajuntament de València).

Tarda: Governança metropolitana

Amb Enzo Mingione (Università degli Studi di Milano-Bicocca); Maite Pérez (IERMB); Oriol Estel·la (PEMB); Mariona Tomàs (UB); Ricard Gomà (IERMB – IGOP), Agustín Hernández Aja (Universidad Politécnica de Madrid), Angelino Mazza (Università degli Studi di Napoli Federico II) i Charlotte Vorms (Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne).

Dia 2 / 24 de gener

Matí: Ciutat i globalització: el món a les ciutats i les ciutats en el món.

Amb Eva García Chueca (CIDOB); Robert Kissack (IBEI); Lorenzo Gabrielli (UPF); Jaime Palomera ((IGOP UAB – La Hidra Cooperativa); Oriol Nel·lo (UAB), Luis Romero (Universitat de València) i Helena Cruz (IGOP – IERMB).

Tarda: Ciutats intel·ligents, innovació social i digital

Amb Carles Ramió (UPF); David Sancho (UPF); Marc Pradel (UB); Ricard Espelt (UOC); Pilar Conesa (Smart City Expo), Anna Majó (Ajuntament de Barcelona), Manu Fernández (Investigador y consultor).

Dia 3 / 25 de gener

Matí: Democràcia participativa i dret a la ciutat.

Amb Hilary Wainwright (Transnational Institute, RU); Arnau Monterde (Ajuntament de Barcelona – UOC); Carol Galais (UAB); Yanina Welp (University of Zurich); Fernando Pindado (Ajuntament de Barcelona), Ernesto Ganuza (CSIC), Patricia Martínez i Delicia Aguado (Aradia Cooperativa).

Tarda: Moviments socials i veïnals: economia social i comuns urbans.

Amb Jonathan S. Davies (De Montfort University, RU); Ana Muñoz (Coopolis); Ana Méndez (The University of Sheffield, RU); Igor Calzada (University of Oxford, RU); Sandra Ezquerra (UVic), Quim Brugué, (UdG) i Claudia Delso (Ayuntamiento de A Coruña).