Lliurament del titol de Dr. Honoris Causa a Bruno Dente

Bruno Dente Dr. Honoris Causa UAB

Bruno Dente, professor d’anàlisi de polítiques públiques del Politècnic de Milà, ha estat nomenat doctor honoris causa pel Consell de Govern de la UAB a proposta de la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia, amb la qual ha col·laborat des de 1985. Dente està considerat un dels analistes més destacats de polítiques i organitzacions públiques.

Bruno Dente va ser un dels primers impulsors a Europa de l’anàlisi de les polítiques públiques des d’una perspectiva pròpia de la Ciència Política. A diferència d’altres aproximacions més eficientistes i pretesament objectives, Dente segueix la línia d’autors com Lindblom o Wildavsky, que entenen que no és possible separar les polítiques (policies) de la política (politics). Dente va ser convidat a la UAB a impartir alguns seminaris introductoris d’aquesta perspectiva a mitjans dels anys 80, i també va ajudar a construir el que seria posteriorment el programa, encara vigent, del Master en Gestió Pública. L’IGOP inscriu la seva aproximació teòrica i sobretot la seva voluntat aplicada i d’incidència en l’anàlisi concret de les polítiques públiques en aquesta tradició que Dente representa. D’aquí la significació que la UAB hagi decidit atorgar-li el Doctorat Honoris Causa en el marc de la Facultat de Ciències Polítiques.

Entre les seves obres, destaquen El govern local a Europa (1977), Governar la fragmentació: Estat, regions i ents locals (1985) i Understanding Policy Decisions (2014; edició espanyola en coautoria amb Joan Subirats), així com una multitud d’articles en revistes especialitzades. El 2012, l’Associació Italiana de l’Avaluació li va concedir la distinció “Precursor de l’Avaluació a Itàlia”.

Dente serà investit el proper 7 d’octubre en el marc de l’Acte Inaugural del Curs 2019-2020. Us hi esperem!