Jornada treball BMINCOME

El proper dimarts 12 de març tindrà lloc la jornada de treball “Disseny, recerca i avaluació parcial del projecte pilot B-MINCOME“. Aquesta trobada, organitzada pels diferents socis del projecte ( Ivàlua, UPC, Novact, The Young Foundation i l’IGOP de la UAB) té per objectiu presentar resultats preliminars del projecte pilot que es va iniciar a finals de 2016 i que finalitzarà a l’octubre de 2019.

B-MINCOME és un projecte pilot de lluita contra la pobresa i la desigualtat a 10 barris de l’Eix Besòs de la ciutat de Barcelona, que s’acull dins el programa Urban Innovative Actions (UIA) de la UE. Té per objectiu testejar l’eficiència i l’eficàcia de la combinació d’una renda mínima (Suport Municipal d’Inclusió) amb quatre polítiques actives sociolaborals.

L’IGOP participa encarregant-se de dues tasques. Per una banda, l’IGOP acompanya la política activa nº 4 (Participació Comunitària) i realitza el seguiment i l’avaluació de l’impacte d’aquesta política en les dinàmiques de participació comunitària en els barris. D’altra, l’IGOP realitza l’anàlisi dels impactes en la governança del projecte i el seu impacte en les polítiques públiques.

Programa de la Jornada (descarregar pdf)

Sala d’Actes, UPC Campus Diagonal-Besòs (AV. Eduard Maristany, 16)

10:00 | PRESENTACIÓ I BENVINGUDA DE LA UPC

10:05-10:45 | POLÍTIQUES PÚBLIQUES I LLUITA CONTRA LA POBRESA: PROJECTE B-MINCOME

• LAIA ORTIZ (TINENTA D’ALCALDIA) Garantia de rendes i lluita contra la pobresa
  • LLUÍS TORRENS (DIRECCIÓ D’INNOVACIÓ I PLANIFICACIÓ, ÀREA DRETS SOCIALS) Disseny i resultats parcials de B-MINCOME
  • MARC BALAGUER (DIRECTOR IVÀLUA) Model d’avaluació i resultats de B-MINCOME
  • VICTORIA BOELMAN (THE YOUNG FOUNDATION) Avaluació etnogràfica i qualitativa de B-MINCOME

10:50-11:10 | PAUSA CAFÈ

11:20-13:00 | EXPERIÈNCIES INTERNACIONALS

• TIMO VERLAAT (UNIVERSITAT UTRECHT) Disseny, implementació i resultats del pilot.
  • MINNA YLIKÄNNÖ (SENIOR RESEARCHER, KELA) Disseny, implementació i resultats del pilot.
  • TORN DE PARAULES – DISCUSSIÓ
    Modera: PAU MARÍ-KLOSE (ALTO COMISIONADO PARA LA LUCHA CONTRA LA POBREZA INFANTIL)

15:00 | SEMINARI DE TREBALL: DISSENYS, IMPLEMENTACIÓ I RESULTATS

• 15:00 | FEDERICO TODESCHINI (IVÀLUA)