Al voltant de 50 persones van participar ahir 10 d’octubre de la primera la trobada de projectes comunitaris i d’economia solidària, recercadors, alumnes i ex-alumnes vinculats a l’Escola de l’IGOP. Més enllà de recercadors, alumnes i ex-alumnes i projectes propis de l’IGOP (Estarter, Màster en Polítiques Socials i Acció Comunitària, grups de recerca URGOCIS i AGAPP, Investigació-acció a les Escoles, Cercles Urbans de coneixement, laboratori de serveis socials i banc de bones pràctiques, entre d’altres)  van participar com a iniciatives de la ciutat: Can Masdeu, l’Assemblea d’aturades de Nou Barris, el projecte municipal Energies Comunitàries, la PAH, Can Batlló, Recuperem l’Arnau, ElParlante, Alencop, Ateneu la Bòbila, Kasal de joves de Roquetes, Federació d’Iniciatives de Porta, Col·lectiu de treballadores comunitàries, La Xarxa d’economia solidaria, Panorama 180, Nus-Teatre, entre d’altres iniciatives impulsades per ex-alumnes de l’Estarter.

L’objectiu i la voluntat d’aquest espai era generar comunitat d’intercanvi i coneixement entre els diferents actors del territori proper i la ciutat, així com identificar sinèrgies que ens beneficiessin a tots com a comunitat amb voluntat transformadora de la nostra realitat social.

El desenvolupament de la jornada  es valora molt positivament, va permetre començar a establir o enfortir ponts entre espais de recerca, experiències i moviments socials, així com identificar temàtiques d’interès o propostes sobre les que treballar de forma conjunta.

Dintre d’uns mesos es plantegen noves trobades, amb la voluntat de posar els recursos de l’Escola de l’IGOP en aquest procés de construcció conjunta.

Us mantindrem informats.