El projecte B-MINCOME, amb participació IGOP, guanya el premi a la Innovació en Política 2024 en la categoria de Desenvolupament Local

El passat 2 de maig va tenir lloc al Museu Marítim de Barcelona l’acte de lliurament dels Premis a la Innovació en Política 2024, uns guardons que reconeixen iniciatives públiques de tota Europa que impacten positivament en la vida de les persones i enforteixen la democràcia. El projecte de l’Ajuntament de Barcelona B-MINCOME de lluita contra la pobresa, que combina el suport financer a les llars vulnerables amb polítiques actives d’inclusió, va guanyar el premi en la categoria de Desenvolupament Local.

El projecte

B-MINCOME és un projecte pilot de lluita contra la pobresa i la desigualtat desplegat a 10 barris de l’Eix Besòs de la ciutat de Barcelona, que es va acollir al programa Urban Innovative Actions (UIA) de la UE. Desenvolupat entre 2016 i 2019, va tenir per objectiu testejar l’eficiència i l’eficàcia de la combinació d’una renda mínima (Suport Municipal d’Inclusió) amb quatre polítiques actives d’inclusió (formació i ocupació; emprenedoria social; habitatge i acció comunitària).

L’IGOP hi va prendre part encarregant-se de tres tasques: el seguiment i l’avaluació de la política d’acció comunitària; l’anàlisi de la implementació del conjunt de la política i la seva governança; i, per últim, la integració del conjunt d’avaluacions del projecte i l’elaboració d’un informe final de resultats.

The Innovation in Politics Institute

Els Premis a la Innovació en Política són una iniciativa de The Innovation in Politics Institute, una institució fundada el 2017 amb seu a Viena i Berlín i amb representació en 15 països europeus que té per objectiu identificar, desenvolupar i aplicar innovacions en política i facilitar l’intercanvi de millors pràctiques entre fronteres.

Informe Final B-Mincome
Informe B-MINCOME