Ernesto Morales IGOPErnesto Morales és Doctor en Polítiques Públiques i Transformació Social per la UAB. Ha desenvolupat la seva trajectòria professional i de recerca en els àmbits de la participació ciutadana, l’economia solidària, el desenvolupament comunitari i els processos d’apoderament ciutadà. Des de l’any 2016 és coordinador de l’Escola de l’IGOP, espai de coproducció de coneixement i transferència de l’IGOP-UAB, ubicat al districte de Nou Barris, des d’on es fa recerca en acció comunitària i economia solidària, així com diferents iniciatives de recerca -acció-participativa en col·laboració amb agents del territori. Actualment desenvolupa funcions de coordinació pedagògica al Màster interuniversitari en Polítiques Socials i Acció Comunitària (FUAB-UAB; UdG; UdL; UVic) el qual es desenvolupa a l’Escola de l’IGOP i a diferents barris del territori català.

ÁREES D’INTERÉS

Participació, Acció comunitària i Economia solidària.

3 PUBLICACIONS DESTACADES

• Barbieri, N., Gallego, R., Morales, E., Rodríguez-Sanz, M., Palència, L., & Pasarín, M. I. (2018). Measuring and analysing community action for health: an indicator-based typology and its application to the case of Barcelona. Social Indicators Research139, 25-45.
  • Óscar Rebollo; Ernesto Morales y Sheila González (2016); Guía operativa de evaluación de la acción comunitaria; IGOP—UAB; Con el apoyo de Àrea de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports (Ajuntament de Barcelona). Descarregar Guia operativa [ pdf ]
  • Ganuza, E., Nez, H., & Morales, E. (2014). The Struggle for a Voice: Tensions between Associations and Citizens in Participatory Budgeting. International Journal of Urban and Regional Research38(6), 2274-2291. https://doi.org/10.1111/1468-2427.12059