Xavier Bonal IGOPXavier Bonal és catedràtic de Sociologia a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i professor especial d’Educació i Desenvolupament Internacional a la Universitat d’Amsterdam (UvA). És director del grup de recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS) de la UAB i Coordinador del Projecte GLOBED, Màster Erasmus Mundus en Polítiques Educatives per al Desenvolupament Global. Ha estat membre de la Xarxa d’Experts de la UE en Ciències Socials i Educació (NESSE) i és membre del Consell Editorial de diverses revistes internacionals de polítiques educatives i desenvolupament educatiu. El professor Bonal ha publicat àmpliament en revistes nacionals i internacionals i és autor de diversos llibres sobre sociologia de l’educació, política educativa i globalització, educació i desenvolupament. Ha treballat com a consultor per a organitzacions internacionals com la UNESCO, UNICEF, la Comissió Europea i el Consell d’Europa.

ÀREES D’INTERÈS

Comparative social policy, Comparative politics, State of Welfare, Gender

3 PROJECTES SELECCIONATS

3 PUBLICACIONS SELECCIONADES

1. An integral model of cultural reproduction: The case of China. Lu, Y., Scandurra, R. & Bonal, X., 2021, (Accepted in press) In: Current Sociology.Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer-review

2. COVID‐19 school closures and cumulative disadvantage: Assessing the learning gap in formal, informal and non‐formal education. González, S. & Bonal, X., 5 Dec 2021, In: European Journal of Education. 56, 4, p. 607-622 16 p. Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer-review. https://doi.org/10.1177/09589287211055672

3. Opting out of neighbourhood schools: The role of local education markets in student mobility. Scandurra, R., Zancajo, A. & Bonal, X., 2021, (Accepted in press) In: Population, Space and Place.