Quan: 24/10/2018
Qui: Joan Miró i Monica Clua-Losada (discussant)
Què: Seminari de doctorat (PPIR) i seminari IGOP obert
Presentació: “In the Name of Competitiveness: a Discursive Institutionalist Analysis of the EU’s Approach to Labour Market Structural Reform, 2007-2016”
On: Sala de reunions MRA de l’IGOP campus Bellaterra
Idioma: Anglès

Bio

Open Seminar IGOP Joan MiróJoan Miró és doctorand en l’Institut de Govern i Polítiques Públiques de la Universitat Autònoma de Barcelona. Els seus interessos de recerca inclouen l’anàlisi del discurs, l’economia política del procés d’integració europea i el populisme. La seva publicació més recent és ” Beyond populism and institutionalism: anti-populism and the management of austerity in Spain”, publicat a Constellations: An International Journal of Critical and Democratic Theory (2018).

La Dra. Mònica Clua-Losada és professora titular d’Economia Política Global del Departament de Ciències Polítiques de la University of Texas Rio Grande Valley. És membre de la junta directiva del Johns Hopkins University- Universitat Pompeu Fabra Public Policy Center de Barcelona. També és membre del consell assessor internacional de la Critical Political Economy Research Network. La seva recerca se centra en la contestació, la subversió i la resistència dels treballadors i d’altres moviments socials a les relacions capitalistes de dominació en el context europeu. Ha escrit i investigat sobre els efectes de la crisi financera a la Unió Europea i l’Estat espanyol, sobre el moviment obrer britànic i sobre moviments socials a Espanya. El seus treballs més recents han estat publicat a Comparative European Politics, New Political Economy i Global Labor Journal. El seu darrer llibre, escrit conjuntament amb David Bailey, Nikolai Huke i Olatz Ribera-Almandoz, es titula Beyond Defeat and Austerity: Disrupting (the Critical Political Economy) of Neoliberal Europe i fou publicat per Routledge al setembre de 2017.