Et convidem a formar part de l’equip de Recerca – Acció Participativa a centres educatius.

S’obren les inscripcions per a la formació gratuïta i les pràctiques a centres educatius del curs 2017/2018.

Alumnat Mestre MoreraFOTO: Presentació dels resultats de la Recerca – Acció Participativa “Els mitjans de comunicació i el barri de Ciutat Meridiana” a l’Escola Mestre Morera. 14 de juny de 2017.

L’Escola de l’IGOP està impulsant des de fa quatre anys el Projecte Recerca – Acció  Participativa a diversos centres educatius del Districte de Nou Barris.

L’inici del Projecte ens situa a l’Escola Mestre Morera de Ciutat Meridiana, i durant el curs 2016/17, amb el suport i col·laboració del Districte de Nou Barris, hem ampliat l’experiència a 2 centres educatius més: L’Escola Antaviana i l’Institut – Escola Turó de Roquetes, ambdues del barri de Roquetes. Al proper curs, 2017/18, s’afegeix a la proposta l’Escola Àgora, del barri de La Guineueta.

L’objectiu principal del Projecte és acompanyar als centres eductius en el vincle amb els seus territoris i comunitats properes, així com la voluntat de generar consciència crítica i reflexió entre les i els estudiants de primària i secundària.

Per fer-ho realitzem una recerca social on l’equip d’investigació el formem persones vinculades a l’IGOP i l’alumnat d’aquests centres educatius. Junts recorrem totes les fases d’una investigació i presentem els resultats obtinguts a la comunitat, amb la intenció de poder fer una acció per fer front a la situació estudiada i treballada.

L’alumnat amb el qui hem treballat és el que cursa cicle superior de primària (sobretot 6è) i el primer cicle d’ESO (1r d’ESO).

El desenvolupament d’aquesta experiència fins al moment ha estat possible gràcies a l’alumnat del Màster en Polítiques Socials i Acció Comunitària de l’IGOP i també a moltes persones que s’han vinculat al Projecte a través de la inscripció online.

Enguany, a l’ampliar el número d’escoles on treballarem, ampliarem també els equips de treball amb persones que formarem de manera gratuïta des de l’IGOP, acompanyarem en el desenvolupament de les seves pràctiques i atorgarem una certificació d’haver participat en el curs desenvolupat des de l’Escola de l’IGOP.

Recercadors en accióFOTO: Recercadores i recercadors de l’Escola Mestre Morera de Ciutat Meridiana en acció.

Informació bàsica sobre el desenvolupament de la formació i pràctiques

Destinataris: El curs està adreçat a persones interessades en conèixer noves metodologies educatives i  en la vinculació Escola – Comunitat.

Persones vinculades a entitats del lleure o professionals de l’àmbit educatiu (tindran prioritat persones vinculades al territori de Nou Barris)

Places: El número d’inscrits està limitat a 30 persones.

FORMACIÓ GRATUÏTA:

Objectiu: El curs pretén formar a persones en la metodologia de la Investigació (o Recerca) – Acció Participativa (IAP) per a, posteriorment (de gener a juny del 2018), aplicar-la a diverses Escoles del Districte de Nou Barris.

Contingut del curs de formació: Introducció a les desigualtats educatives; Metodologia de la Recerca – Acció Participativa a centres educatius; Metodologies participatives a l’aula; Posicionament dins les aules.

Formadors/es: Professorat de la UAB i NUS Processos Socials i Creatius

Durada: Formació gratuïta d’octubre a desembre de 2017 (30 hores en total) i desenvolupament de les pràctiques de gener a juny del 2017.

Dates: Dimarts d’octubre (10, 17, 24, 31), novembre (7, 14, 21 i 28) i desembre (5, 12, 19) de 2017, a les tardes de 16.00 a 19.00h

Lloc: Escola de l’IGOP

PRÀCTIQUES ALS CENTRES EDUCATIUS:

Objectiu: Aplicar els continguts apresos durant el curs en diferents centres educatius del Districte de Nou Barris. Durant les pràctiques l’objectiu és aconseguir que l’alumnat i els centres coneguin i es vinculi, a través de la mirada de la recerca i participació activa, al seu propi territori.

Durada: De gener a juny de 2018. 10 sessions a l’aula d’1h i 30 minuts de durada (aproximadament l’entrada a l’aula és cada 15 dies).

* Les dates exactes es concretaran al mes de setembre amb els centres educatius.

* La dedicació al Projecte durant aquesta fase és aproximadament de d’entre 1.30h i 2h setmanals.

Centres educatius on es realitzaran les pràctiques: Escola Mestre Morera (Ciutat Meridiana), Escola Antaviana (Roquetes), Institut – Escola Turó de Roquetes (Roquetes) i Escola Àgora (La Guineueta).

INSCRIPCIÓ

Inscripció al curs gratuït i a les pràctiques oberta fins al 29 de setembre a FORMULARI D’INSCRIPCIÓ: https://goo.gl/forms/YAT6tp8rIM5Ais5B2

Convoca: Escola de l’IGOP, Institut de Govern i Polítiques Públiques (IGOP) de la UAB, en col·laboració amb el Districte de Nou Barris (Ajuntament de Barcelona).

Si voleu conèixer més el Projecte…

En edicions anteriors: Des del curs 2013 – 2014 estem desenvolupant aquesta metodologia en una Escola de Primària de Ciutat Meridiana. L’alumnat de 6è, cada curs, s’ha constituït com un equip de recercadores i recercadors per investigar situacions del barri i territori que puguin interessar tant a l’alumnat com a l’Escola, com per exemple, l’impacte de la crisi al barri, l’estat de l’espai públic i les relacions de poder. En aquest enllaç podreu veure-ho amb més detall a http://igop.uab.cat/mestre-morera/

Video Mestre Morera

+INFORMACIÓ: a la direcció de correu electrònic: bernat.dequintana@uab.cat