Aquests dies, obrim una convocatòria de manifestació d’interès per a una plaça d’auxiliar de recerca (30h/setmana – 8 mesos) per treballar en el projecte Back in Town finançat per la UE

En cas d’interès, envia el teu CV i una carta de motivació (1 pàgina) a lara.maestripieri@uab.cat abans del 31 de març.

Estem contractant Project Back in town

El projecte

Aquest projecte reforçarà la capacitat de les relacions laborals i el diàleg social per posar en marxa polítiques sensibles a la joventut a nivell urbà, especialment en aquelles ciutats fràgils que més necessiten retenir i incloure els joves.

Les dificultats que experimenten els joves per accedir i romandre al mercat laboral en alguns països i regions de la UE determinen, d’una banda, els fluxos de sortida de joves qualificats que abandonen la seva pròpia ciutat a la recerca d’oportunitats de vida i de treball millors; de l’altra, els contractes mal pagats, poc qualificats i temporals, que contrasten clarament amb l’objectiu de “treball digne” fixat per la UE. També és especialment rellevant el desajust de competències que afecta l’atur i l’elevada taxa de NEET (amb un rang del 5,5% als Països Baixos i el 23,1% a Itàlia, el 39% al sud d’Itàlia), entre els quals hi ha molts alumnes que abandonen els estudis prematurs i persones. que va deixar de buscar feina.

Una quarta part dels joves de la UE corre risc de pobresa o exclusió social. El suport actiu a l’ocupació i la inclusió social és un dels principis en què es basa el pilar europeu de drets socials, i els interlocutors socials i els responsables polítics a nivell europeu, nacional, regional i local estan cridats a un esforç col·lectiu.

Aquest projecte està promogut per un equip interdisciplinari d’investigadors acadèmics, interlocutors socials i autoritats locals amb l’objectiu de dur a terme una investigació-acció: investigar com els interlocutors socials i els responsables polítics han donat suport a l’ocupació i la inclusió dels joves fins ara i entendre com buscar un projecte transformador. canvi en un context de col·laboració per millorar la seva capacitat per desenvolupar, implementar i controlar mesures polítiques orientades a la joventut a nivell urbà.

Realitzarem investigacions documentals/de camp, establirem eines pràctiques, posarem en marxa pràctiques participatives per relacionar-se amb els joves i realitzarem activitats formatives per reforçar i coordinar pràctiques de negociació urbana a nivell empresarial, sectorial i institucional per donar forma a la joventut. ciutats.