Presentació llibre Efecto Barrio

Us convidem a la presentació i debat del volum que acaba de ser publicat per l’editorial Tirant lo Blanch. La presentació consistirà en una conversa amb els autors que han estudiat la situació de la desigualtat social i la segregació residencial a les sis majors àrees urbanes d’Espanya i Portugal.

Participaran:

• Oriol Nel·lo, editor del volum
  • Itziar Aguado, Universidad del País Vasco
  • Ismael Blanco, Universitat Autònoma de Barcelona
  • Juan José Michelini, Universidad Complutense de Madrid
  • Maria Ángeles Huete, Universidad Pablo Olavide
  • Luis del Romero, Universitat de València
  • João Seixas, Universidade Nova de Lisboa

La conversa serà presentada i moderada per Ricard Gomà, director de l’Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona.

Data: 26/05/21
Hora: 18:30h
Format: Online (inscripció prèvia a http://bit.ly/InscripcionEfectoBarrio)
Descarrega’t el programa

L’increment de les desigualtats socials està comportat un agreujament de la segregació residencial, la qual no només reflecteix les diferències socials, sinó que contribueix de manera decisiva a mantenir-les i a incrementar-les. D’aquesta manera, la segregació incideix en la desigualtat de la ciutadania en l’àmbit de l’habitatge, l’educació, les oportunitats laborals, l’accés a l’energia i també de la salut, com ha evidenciat la crisi econòmica i social provocada per la pandèmia COVID19.

Efecte Barri proposa un recorregut per la realitat de la segregació residencial i els seus efectes en les grans ciutats ibèriques: Madrid, Lisboa, Barcelona, ​​Sevilla, València i Bilbao. La investigació ofereix claus per a la comprensió de les conseqüències socials d’aquest fenomen, així com la seva relació amb la distribució territorial dels recursos públics, les dotacions d’equipaments i les actituds polítiques de la ciutadania.

El llibre, fruit d’una investigació de tres anys, ha estat coordinat per Oriol Nel·lo, professor de Departament de Geografia de la Universitat Autònoma de Barcelona, ​​i en la seva elaboració hi ha participat un equip de 21 investigadors, integrat per arquitectes, economistes, geògrafs, politòlegs i sociòlegs.