El passat 14 de juny va tenir lloc el plenari de l’IGOP en el que es va fer balanç de la feina feta i es va presentar la memòria provisional de l’activitat desenvolupada al llarg del 2018. Durant la mateixa sessió es va escollir com a nou director de la institució al Dr. Ismael Blanco que succeeix en el càrrec a la Dra. Raquel Gallego. El nou director va mostrar el seu agraïment a la feina feta per la seva predecessora com a Directora de l’Institut en aquest darrer mandat.

L’Ismael va expressar la seva voluntat de dirigir l’Institut des de la proximitat amb les persones que conformen l’organització i des de l’horitzontalitat, compartint decisions amb tot l’equip. Així mateix, va identificar alguns reptes a encarar en aquests propers anys com són: mantenir l’excel·lència i la internacionalitat de la recerca i les publicacions, tot reforçant-ne la seva difusió pública i el seu impacte social; promoure la incorporació de nous investigadors posdoctorals a través de programes com Juan de la Cierva, Ramon y Cajal i Marie Curie; reforçar la integració dels estudiants de doctorat els grups i les activitats de recerca de l’IGOP; i impulsar una política d’aliances amb altres organitzacions afins dins i fora de la UAB.

El Dr. Ismael Blanco

Dr. Ismael Blanco

Doctor en Ciència Política per la Universitat Autònoma de Barcelona. Professor Agregat del Departament de Ciència Política i Dret Públic de la UAB, amb l’acreditació de Recerca Avançada (Catedràtic) de l’AQU. Com a investigador Ramon y Cajal ha estat vinculat al Departament de Ciències Polítiques i Socials de la Universitat Pompeu Fabra. Ha estat investigador Beatriu de Pinós en el Departament de Polítiques Públiques de la De Montfort University (UK), i investigador visitant a la Universitat Federal de Minas Gerais i a la Fundació Joao Pinheiro (Brasil). És membre del SGR Urban Governance, Commons, Internet and Social Innovation de l’IGOP. Les seves investigacions actuals se centren en les dinàmiques de desigualtat i segregació socioespacial a les ciutats i en les formes emergents de participació i governança urbana en el context de la (post)crisi. És membre del consorci d’investigació Collaborative Governance Under Austerity: An Eight-Case Comparison, finançat pel Economic and Social Research Council (Regne Unit) i dirigit pel Prof. Jonathan Davies.