Ismael Blanco nou director de l’IGOP

Dr Ismael Blanco Director IGOP

El passat 14 de juny va tenir lloc el plenari de l’IGOP en el que es va fer balanç de la feina feta i es va presentar la memòria provisional de l’activitat desenvolupada al llarg del 2018. Durant la mateixa sessió es va escollir com a nou director de la institució al Dr. Ismael Blanco que succeeix en el càrrec a la Dra. Raquel Gallego. El nou director va mostrar el seu agraïment a la feina feta per la seva predecessora com a Directora de l’Institut en aquest darrer mandat.

L’Ismael va expressar la seva voluntat de dirigir l’Institut des de la proximitat amb les persones que conformen l’organització i des de l’horitzontalitat, compartint decisions amb tot l’equip. Així mateix, va identificar alguns reptes a encarar en aquests propers anys com són: mantenir l’excel·lència i la internacionalitat de la recerca i les publicacions, tot reforçant-ne la seva difusió pública i el seu impacte social; promoure la incorporació de nous investigadors posdoctorals a través de programes com Juan de la Cierva, Ramon y Cajal i Marie Curie; reforçar la integració dels estudiants de doctorat els grups i les activitats de recerca de l’IGOP; i impulsar una política d’aliances amb altres organitzacions afins dins i fora de la UAB.

El Dr. Ismael Blanco

Dr. Ismael Blanco

Doctor en Ciència Política per la Universitat Autònoma de Barcelona. Professor Agregat del Departament de Ciència Política i Dret Públic de la UAB, amb l’acreditació de Recerca Avançada (Catedràtic) de l’AQU. Com a investigador Ramon y Cajal ha estat vinculat al Departament de Ciències Polítiques i Socials de la Universitat Pompeu Fabra. Ha estat investigador Beatriu de Pinós en el Departament de Polítiques Públiques de la De Montfort University (UK), i investigador visitant a la Universitat Federal de Minas Gerais i a la Fundació Joao Pinheiro (Brasil). És membre del SGR Urban Governance, Commons, Internet and Social Innovation de l’IGOP. Les seves investigacions actuals se centren en les dinàmiques de desigualtat i segregació socioespacial a les ciutats i en les formes emergents de participació i governança urbana en el context de la (post)crisi. És membre del consorci d’investigació Collaborative Governance Under Austerity: An Eight-Case Comparison, finançat pel Economic and Social Research Council (Regne Unit) i dirigit pel Prof. Jonathan Davies.