Formada en Ciència Política a la Universitat Autònoma de Barcelona, vaig seguir de prop el naixement de l’IGOP. Des dels seus inicis, em va semblar un espai fonamental de recerca i formació per la seva voluntat de contribuir a la millora de les polítiques públiques com una manera d’aprofundir en la democràcia. Però, al meu parer, el gran mèrit de l’IGOP és haver-se posicionat com un espai flexible i obert als grans debats públics del moment i la seva capacitat de tendir ponts entre la Universitat i la societat de la qual forma part.

un espai flexible i obert als grans debats públics del moment

Com a responsable del programa de debats del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB), he tingut l’ocasió de col·laborar amb investigadors de l’IGOP en múltiples ocasions. Les seves recerques han inspirat alguns dels nostres programes, especialment en l’àmbit de ciutat i espai públic, i alguns dels seus professors han participat a les nostres conferències. En retorn, el CCCB ha contribuït a la difusió de la tasca del conjunt de l’IGOP.

M’agradaria destacar l’experiència conjunta amb l’Institut Mestre Morera de Ciutat Meridiana. A iniciativa de l’IGOP, vam tenir ocasió de col·laborar amb aquest centre innovador i pioner en el terreny de l’educació i la reflexió urbana que ha estat de gran inspiració per a nosaltres. L’intercanvi entre Ciutat Meridiana i el Raval va ser fructífer i va permetre al CCCB tendir ponts entre barris molt allunyats, trencant fronteres mentals i ajudant així a construir una ciutat més cohesionada.

Judit CarreraJudit Carrera
Cap del Centre de Documentació i Debats del CCCB