Claus de lectura del moment actual en un context de canvi d’època: Producció procomú, espai públic en xarxa i geopolítica d’Internet ( + info )

Conferència de Yochai Benkler amb ocasió de la publicació en castellà de l’obra «La riqueza de las redes» (Titol de l’obra original en anglès: «The Wealth of Networks» – publicat per Icària Editorial).

Benkler book

Activitat: Presentació publicació
Dia: 25/02/2015
Lloc: CCCB (Aula 1). Capacitat limitada. c/ Montalegre, 5 – 08001 Barcelona
Hora: 18:30 a 20:30h. L’esdeveniment continuarà amb un networking pica pica al CCCBar.
HT: #Commons #p2pvalue

(Xerrada en anglès. Streaming i traducció al castellà disponible a la web: http://stream.communia.org/benkler-igop.php)

Organitza: IGOP.net.cc, P2Pvalue.eu European project, CCCB Lab.
Col·labora:  Ed. IcariaCommons Lab/Laboratorio del Procomun and Máster CCCD (Media Lab Prado), Traducciones procomunCommunia
Suport:  Spanish Chapter of the Open Knowledge FoundationOpen Society Foundation  Initiative for Europe
Presenta: Mayo Fuster IGOPnet
Modera: Joan Subirats.

Podem guanyar una economia, política i societat procomú?

Xerrada: Claus de lectura del moment actual en un context de canvi d’època: Producció procomú, espai public en xarxa i geopolítica d’Internet

L’importancia de la producció procomú. El futur del capitalisme.

per Yochai Benkler @CCCB Feb 25 18:30-20:30

#Commons #p2pvalue

Presenta: Mayo Fuster Morell
Modera: Joan Subirats

Fila 0: Floren Cabello (Traducciones procomun), Nuria Alabao (La Hidra), Lorena Fuster (Tramod UB: Trajectories of modernity), Liliana Arroyo (Eticas), Anna Monjo (ICARIA Editorial), Josep Lladós Masllorens (Director IN3),  Ismael Peña-López (UOC), Rubén Martínez and Marco Berlinguer (IGOPnet.cc), Samer Hassan (P2Pvalue), Leandro Navarro (CONFINE and Pangea.org),  David Laniado (Dcent), Eduard Aibar (UOC), David Gomez (Amical Wikmedia), Javier Creus (Pentagrowth), Ignasi Alcalde (OKFN Spain), Guillermo Rojo (XES – Solidarian Economy Network), Maria Garcia Perulero (Goteo), Juanlu Sanchez (eldiario.es), Quim Guitart (communia.org), Peter Matjasic (Open Society Foundations), Leda Guidi (Iperbole – civic network and digital agenda of Bologna City Council), Valentina Bazzarin, Alejandro Perez and Jordi Bonet (Podem Cat), Sir Jaron Rowan (BAU), Francisco Jurado (Democracia 4.0), Tomas Diez (BCN Fab Lab), Sol Polo (FAD / Design Beats), Ignasi Labastida (Creative Commons), Arnau Monterde (Tecnopolítica de l’IN3), among others.

Madrid connexio per streaming: Marcos Garcia (Commons Lab/Laboratorio del Procomun (Media Lab Prado), Victor Sampedro (Máster CCCD).

Barcelona:
CCCB – Montalegre, 5 – 08001 Barcelona
Aula 1 (Capacitat limitada)
Despres (20:30 endavant) hi haurà un networking pica pica at the CCCBar.

Madrid:
Hi haurà una transmissió de l’esdeveniment organitzat al Media Lab Prado (Plaça de les LletresCarrer Albereda, 15. 28014 Madrid). Els participants a Madrid podran enviar preguntes pel debat.

Online: Des d’aquesta web es retransmetrà http://stream.communia.org/benkler-igop.php

Debat expandid: Identica/Twitter: #Commons

Recursos del treball de Benkler:

Benkler’s website

Revisió del treball de Benkler en ocasió de la publicació al castellà de “La Riqueza de las reded” per Mayo Fuster Morell English – Castellano –  Catala

Index of “La riqueza de las redes” (Spanish version of The wealth of networks), and introduction by Floren Cabello and Andoni Alonso, and foreword by Mayo Fuster Morell (Castellà)

Yochai Benkler és catedràtic a la Facultat de Dret i codirector del Centre Berkman per Internet i la Societat de la Universitat de Harvard. És autor del llibre – recentment publicat en castellà per Icaria – “La riquesa de les xarxes” referència mundial en els estudis d’Internet i societat. La seva obra analitza les maneres en què les tecnologies de la informació possibiliten formes extensives de col·laboració que poden tenir conseqüències transformatives per a l’economia i la societat

El treball de recerca de Benkler es desenvolupa en tres àrees connectades. D’una banda, “producció entre iguals basada en el bé comú” com les iniciatives col·laboratives del programari lliure o Viquipèdia que està convertint-se en el model productiu emergent i de referència. D’altra banda, va introduir el concepte d’espai públic en xarxa, i analitza en quina mesura està transformant els processos de polítiques públiques i la mobilització política. Finalment, és un expert en polítiques d’Internet i en l’arquitectura de poder de les noves tecnologies. A través d’aquestes línies de treball explora la hipòtesi de l’emergència d’un tercer model organitzacional procomú, que vindria a trencar el binomi Estat – mercat, i afavoriria una major centralitat i empoderament de la societat civil com a agent.

A partir d’aquestes claus de lectura, Benkler incorporarà elements per entendre el canvi d’època a l’Estat Espanyol.

Mayo Fuster Morell és investigadora de l’Institut de Govern i Polítiques Públiques de la Universitat Autònoma de Barcelona i del Centre Berkman per Internet i Societat de la Universitat de Harvard. És experta en la governança de les comunitats basades en la producció col·laborativa entre iguals. Dirigeix la recerca P2Pvalue sobre condicions que afavoreixen la creació de valor a la producció en xarxa. És membre de la Fundació pel coneixement obert i la Fundació Wikimedia.

Joan Subirats Humet és professor de Ciència Política a la UAB i investigador de l’Institut de Govern i Polítiques Públiques de la Universitat Autonoma de Barcelona. Els seus camps de recerca inclouen l’anàlisi de polítiques públiques, la innovació democràtica, la participació pública i el govern local i regional. Ha publicat nombrosos llibres, entre els quals destaquen les Polítiques urbanes espanyoles (2011) i  Otra sociedad, ¿otra política? De “no nos representan” a la democracia de lo común.