P-CUBE The policy game

El projecte d’innovació docent “P-CUBE” –The Policy Game.

Des de l’1 de setembre de 2020 esta en marxa el projecte europeu “P-CUBE” (convocatòria Erasmus +, Key Action2, Strategic Partnerships), el qual té per objectiu crear jocs educatius per a l’ensenyament de l’anàlisi de polítiques públiques, amb especial èmfasi en la teoria de l’canvi.

P-CUBE és un projecte ideat i liderat pel professor Bruno Dente (professor honorari del Politecnico di Milano) i coordinat per la Fondazione Politécnico di Milano en el qual participen també: Technische Universiteit DelftUniversite du LuxembourgScience for DemocracyAlda (Association des Agences de la Democratie Locale) i la UAB a través del Institut de Govern i Polítiques Públiques.

Durant els propers de 3 anys i amb un pressupost global de 390.317 € el consorci dissenyarà i posarà en marxa un conjunt de jocs destinats a facilitar l’aprenentatge a l’aula de com es prenen les decisions en l’esfera pública i, per tant, quin tipus d’estratègies de decisió poden emprar els emprenedors d’una política. Aquests jocs s’orienten principalment a estudiants universitaris, però també a directius públics, urbanistes, membres d’ONG i associacions socials o treballadors socials, entre d’altres.

Des del IGOP, i liderat per Ixchel Pérez Durán, ens encarregarem de el disseny de casos sobre inclusió social i innovació social i urbana.

P-CUBE busca aportar innovació en la manera d’ensenyar polítiques públiques. Aquests jocs, que es materialitzaran digitalment, ajudaran els estudiants i practitioners a familiaritzar-se amb les complexitats de l’elaboració de polítiques i mostrarà que hi ha formes diferents de superar els obstacles que impedeixen que els sistemes de govern actuals abordin els problemes col·lectius.