caesen

Models d’educació i cura de 0 a 3 anys

Us presentem un projecte de recerca que té l’objectiu de conèixer per què les famílies (pares/mares) prefereixen i/o trien un determinat model d’educació i cura de 0 a 3 anys per als seus fills/es, i un determinat model de participació en el mercat laboral. Aquestes dues decisions es prenen alhora perquè són interdependents i, un cop preses, tenen un impacte majúscul en diverses dimensions d’equitat i (des)igualtat d’oportunitats (no només per als pares/mares, sinó també per als nens/nenes). Per aquest motiu, conèixer les motivacions dels pares/mares en aquestes decisions és molt rellevant des d’un punt de vista social, polític i econòmic.

En els últims anys, a l’oferta tradicional institucionalitzada (pública/privada) d’educació de 0 a 3 anys s’hi han afegit models alternatius innovadors. Quines són les característiques d’aquests models? Quin perfil de família tria cada opció i per què? Aquest estudi aporta coneixement útil per al disseny d’instruments de política pública que poden influenciar les decisions dels pares/mares i millorar la igualtat d’oportunitats per ells i pels seus fills/es.

La recerca està finançada pel programa RecerCaixa i realitzada per un equip interdisciplinar amb professionals de la Universitat Autònoma de Barcelona i la Universitat de Barcelona. També compta amb una àmplia comissió d’assessorament integrada per més de mitja dotzena d’entitats.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies