La iniciativa IAP (Investigació Acció Participativa a les Escoles) que desenvolupem des de l’Escola de l’IGOP a Nou Barris, arriba a la desena edició amb una recerca sobre els usos de l’espai públic que duran a terme els i les estudiants de 6è de l’escola Ciutat Comtal de Vallbona.

L’objectiu principal d’aquest projecte impulsat per l’Igop l’any 2013 és acompanyar els centres educatius en el vincle amb els seus territoris i comunitats properes, així com la voluntat de generar consciència crítica i reflexió entre les i els estudiants a partir de desenvolupar una recerca social. Des de les hores, hi han participat diferents escoles de Barcelona, entre elles la Mestre Morera, Entaviana, El Turó, El Til·ler i Ciutat Comtal, que ara enceta el segon any de col·laboració.

A la sessió inicial es van conèixer el professorat, alumnat i voluntariat (alumnes del Màster en Polítiques Socials i Acció Comunitària coordinat per l’Igop-UAB i altres universitats catalanes). De forma conjunta es va definir la temàtica que abordarà la investigació: els usos esportius i de lleure al barri, i en particular d’uns terrenys que empren com a camp de futbol. En aquesta recerca que els mateixos alumnes realitzaran, s’apropiaran de les eines pròpies de la investigació social com l’observació, les entrevistes i les enquestes, entre altres.