La dimensión de proximidad de las políticas sociales

En la Escuela de Verano IGOP – 2018 pondremos énfasis en la necesidad de proximidad para la adaptación de las estrategias del cambio, tanto desde la perspectivas de la política pública y los servicios públicos, como desde las lógicas comunitarias que buscan la colaboración y co-producción para encontrar mejores respuestas.

Escola estiu IGOP 2018

Formulario de inscripción: Cinquena escola d’Estiu IGOP

Programa (descargar programa en pdf)

Lunes 25 JUNIO / Serveis socials i proximitat des de dins.
Una estratègia cap a l’acció comunitària

Escola de l’IGOP / 16.30h
Pg. Urrutia 17, baixos (Barcelona)

16:30h Benvinguda a l’Escola d’estiu.
La dimensió de la proximitat a les polítiques socials.

16:40h Ponència marc i diàleg amb experiències.
Ponència “ Evolució i repte de les polítiques socials des de la proximitat”. A càrrec de Ismael Blanco y Ernesto Morales (IGOP).

17h Experiències

• Israel Ureña. Professional de serveis socials vinculat al programa de renda garantida B-MINCOME.
  • Mireia Gassol. Directora del CSS-Guinardó.

18:00h Descans

18:15h Presentació d’experiències i debat.

•  Estratègia Serveis Socials de Ripoll per a l’abordatge comunitari post-atemptat d’agost del 2017.
  • Projecte Comunitari Barristop: Iniciativa que vol promoure el coneixement mutu entre el veïnat del barri de les Planes incidint facilitant la mobilitat en la zona, caracteritzada per importants dificultats orogràfiques.
  • Projecte Escales – CSS El Clot.

19:15h Ponencia de tancament.
Ricard Gomà (Director IERMB): Drets socials i dret a la ciutat: l’acció comunitària en la reformulació de l’estat de Benestar.

Martes 26 JUNIO / Cultura i desigualtat

Escola de l’IGOP / 16.30h
Pg. Urrutia 17, baixos (Barcelona)

16.30h a 19.30h

• Presentació de la recerca sobre “cultura i desigualtat” desenvolupada pels alumnes de l’Escola Mestre Morera, en el marc del Projecte Recerca – Acció Participativa a centres educatius de Nou Barris. Presentació a càrrec d’un grup d’alumnes de l’escola i membres del projecte de l’IGOP.
  • Presentació del document de treball sobre cultura i desigualtat “una aproximació a amb indicadors clau” elaborat pel grup de treball sobre cultura i desigualtat impulsat des de l’Escola de l’IGOP.
  • Debat posterior amb la participació de: Nicolás Barbieri, Pablo Fernández, Ernesto Morales, Nus Teatre, Adriana Partal, Jordi Pascual, Bernat Quintana, Yuni Salazar, Montse Tort, Assumpta Manils, Lluís Noguera, Núria Sempere, Anna Pacheco, Javier Rodrigo, Carme Mayugo, Ferran Burguillos i Joan Subirats (a confirmar).

Miércoles 27 JUNIO / Medi obert i acció comunitària. Un binomi inseparable

Casal de la Mina de Montcada i Reixac
Avinguda de la Unitat s/n (Barcelona)

16.30h Taula rodona. Acció Comunitària i medi obert. Un binomi inseparable.

• Elena Aycart del Programa d’intervenció socioeducativa en medi obert a Irun, Guipúscoa.
  • Cecilia de Gracia de Joves al Medi obert del Prat del Llobregat.
  • Rubén Toro, del Servei de dinamització Juvenil de la Franja Besòs de Barcelona.
  • Antonio Alcántara, autor de la recerca “Acció Comunitària en medi obert. Estudi de casos. Abril 2018” per a la la Direcció d’Acció Comunitària de l’Ajuntament de Barcelona.
  • Dinamitza: Gemma R. Salvatella de la Perifèrica de Montcada i Reixac.

18.30h Visita al Rec Comtal
Coneixerem el mil·lenari Rec Comtal i els projectes d’acció comunitària al seu voltant. A càrrec de Jose Luis Conejero de l’AVV de Montcada Can Sant Joan i Montse Marcos. Tècnica en cap d’educació de l’Ajuntament Montcada i Reixac.

Jueves 28 JUNIO / L’ Economia solidària com a política de proximitat
Jornada suspendida por problemas de agenda

Formulario de inscripción: Cinquena escola d’Estiu IGOP

Descarrega’t el pòster de la Escola d’Estiu.