SEMINARI 1: LES ESTRATÈGIES D’INNOVACIÓ EN LES POLÍTIQUES URBANES

Data: 17-18 maig
Lloc: Escola de polítiques Socials i Urbanes, Passeig Urrutia 17, Barcelona
Organització: UPV – UAB (IGOP i IERMB)
Sense inscripcions prèvies.

La xarxa d’investigació REPOLURB “Els Nous Reptes de les Polítiques Urbanes: Governança, Innovació i Co-producció” (del qual l’IGOP forma part) us convida a participar en la seva primera trobada a Barcelona els propers dijous 17 i divendres 18 de maig ( Escola de l’IGOP, Passeig d’Urrutia 17). Aquesta primera trobada s’organitza sota el títol “La nova realitat de les polítiques urbanes”.

Estan previstos dos seminaris més per 2018 a Madrid i Sevilla, que pròximament s’anunciaran.

PROGRAMA DEL SEMINARI 1: LES ESTRATÈGIES D’INNOVACIÓ EN LES POLÍTIQUES URBANES

Dijous 17 de maig

9: 45h. Clemente Navarro. Universitat Pablo Olavide. Presentació projecte REPOLURB

10h – 11:30h. Avenços i límits del canvi en els “Ajuntaments del canvi” Presentació i resultats dels projectes d’investigació “Austerity Governance” i Protocal “

• Yunailis Salazar i Ismael Blanco (Universitat Autònoma de Barcelona)
  • Michael Janoshka (Universitat de Leeds) i Fernando Díaz Orueta (Universitat de la Rioja)

11: 30h – 12h. descans

12h – 14h. Experiències d’innovació en polítiques urbanes

• Cap a unes polítiques locals que no fomentin la gentrificació
    David Bravo (arquitecte) i Assemblea de Barris paper Turisme Sostenible (per confirmar).
  • La política Patrimoni Ciutadà, impulsant els comuns urbans
    Albert Martin, Ajuntament de Barcelona i Ateneu de Nou Barris.

14h – 16h. dinar

16h – 18h. El mapatge com a eina metodològica per identificar pràctiques d’innovació social.

Mara Ferreri (coord.), Universitat Autònoma de Barcelona.
La sessió inclourà presentacions de projectes d’investigació i diagnòstic desenvolupats per equips de recerca universitària i del sector de l’economia solidària que han utilitzat la cartografia critica com a eina metodològica per investigar innovació en polítiques urbanes.

Divendres 18 de maig

9h – 12h Taller joves investigadors. Presentació de treballs acadèmics sobre innovació social i innovació en les polítiques urbanes

• Experiències d’innovació i circulació de polítiques urbanes a Medellín, Rio de Janeiro i El Alto. González García, César
  • La protesta com a principi d’innovació social a les polítiques urbanes. Un estudi sobre els repertoris de protesta del Moviment dels Indignats. Marín Gutiérrez, Daniel
  • L’adopció del govern obert com polítiques d’innovació i model de governança: el cas del govern municipal de Madrid. Ruvalcaba Gómez, Edgar Alejandro
  • La intervenció social com a mitjà per a la regeneració urbana al parc públic d’habitatge. Relinque Medina, Fernando
  • Mobilitats juvenils: elements per a l’estudi dels desplaçaments urbans de la joventut amb perspectiva de gènere. Delgado Ontivero, Lionel S.
  • Perspectives per a un nou horitzó de gestió urbana per a la ciutat d’Huelva. Calero de la Vall, Rubén

Podeu descarregar el programa de la trobada de Barcelona en aquest enllaç: https://www.upo.es/investiga/reporlurb/programa-del-seminario-1-las-estrategias-de-innovacion-en-las-politicas-urbanas/