Municipalisme IV escola d’estiu

Programa: 4a escola d’estiu (actualitzat a 28/06/2015)   |   Debats proposats: debats i temàtiques que proposem   |
HT: #municipalisme    #9municipalisme

Ja han passat les eleccions municipals. No les valorarem aquí, però sí que pensem que l’aposta per dedicar la IV escola d’estiu de l’IGOP a debatre sobre el futur dels municipis, no perd ni molt menys rellevància. Us presentem els debats que proposem per aquest dies (29 de juny al 3 de juliol).

Esteu tots convidats/des a participar del debat sobre el nou municipalisme. Com ja ha passat en edicions anteriors, en agrada la idea d’una escola d’estiu itinerant, que es mou pel territori buscant experiències i persones de les que sempre es pot aprendre molt. Per aquesta IV Escola d’estiu IGOP2015, ja us podem anunciar que els debats de dilluns, dimarts i dimecres els farem al CEIP Mestre Morera, del barri de la Ciutat Meridiana.

Dilluns 29 de juny: Cap a un nou municipalisme?

• L’estat de la qüestió: els nostres municipis i els nostres ajuntaments.
  • Nou municipalisme?
  • El paper dels municipis en la construcció d’un nou estat.
  • Repolitització municipal davant la crisis.
  • La gestió municipal enfocada al client-ciutadà: nous escenaris?

1a part sessió
Presentació Òscar Rebollo i Conferència Quim Brugué (UAB)

2a part sessió
Amb Núria Parlon (PSC), Montse Venturós (CUP) i Gala Pin (BCN en Comú)
Modera: Sergio Picazo (Crític)

Dimarts 30 de juny: Un nou paper de la ciutadania?

• Repensar les polítiques de participació ciutadana.
  • El paper de las associacions, els moviments socials i la participació comunitària.
  • Internet, Política i Ciutadania.
  • Diàleg a partir de experiències municipals de promoció de la participació ciutadna: Barcelona, Madrid, San Sebastián i Lleida.

Presentació d’Ismael Blanco

Experiències de Barcelona, Madrid, Lleida i Donostia

Dimecres 1 de juliol: Noves polítiques locals?

• L’estat de la qüestió de les polítiques locals.
  • Les polítiques de desenvolupament local.
  • Les polítiques de cura i atenció a les persones.
  • Les polítiques de cohesió social i urbana.

Presentació de Ramon Canal

Debat Joan Subirats, Ricard Gomà i Josep Serrano

Dijous 2 de juliol: reptes organitzatius en el pas del carrer a les urnes.

• ¿Com es poden construir partits polítics o artefactes electorals que combinin de forma òptima qualitat democràtica amb operativitat?
  • ¿Com aconseguir que els models emergents basats en la cultura de descentralització i el treball en xarxa no posin en perill la coherència d’una acció política que ha de ser vista i percebuda com a integral/coherent?

Streaming de la sessió

Divendres: 3 de juliol: Política és comunicació

• El relat periodístic de les noves realitats municipals.
  • Quan veïns i veïnes són notícia.
  • Com ha anat la campanya, com estant anat els pactes.
  • Nova política, nous mitjans.

Streaming de la sessió de clausura

Mestre-Morera-MAPA
[ google maps mestre morera ]

2 Comments