Emprenedoria i innovació social a Portugal

Seminari: “Emprenedoria i innovació social a Portugal“.

A càrrec de la Dra. Cristina Parente, professora de Sociologia de la Universitat d’Oporto, recercadora de l’Instituto de Sociologia i  co-fundadora d’A3S (Associação de Investigação e Desenvolvimento para o Empreendedorismo Social), convidada a l’IGOP.

Presentat per Ismael Blanco, Investigador Ramón y Cajal de l’IGOP.

Dia 11 de maig, 10 h. IGOP (Edifici MRA), Campus de Bellaterra.

Emprenedoria Social a Portugal és el nom d’un projecte d’investigació acabat recentment, l’objectiu del qual era aprofundir en el coneixement d’aquesta qüestió en els vessants político/institucional, organitzatiu i educatiu/formatiu.

L’anàlisi de l’aparició i desenvolupament de l’emprenedoria social es va fer a partir d’un marc teòric i conceptual eclèctic, mobilitzant les diferents perspectives teòriques presents a Europe, els Estats Units i Amèrica Llatina. L’estratègia de recerca s’ha caracteritzat per un disseny metodològic mixt, basat en els principis epistemològics del pragmatisme i una metodologia participativa de la coproducció de coneixement amb els actors d’organitzacions socials ben diverses. El projecte ha donat lloc a diversos productes (disponibles a http://empsoc.net/), incloent un llibre electrònic, un documental i una guia pedagògica.