Jornada PATT: La planificació participativa i el coneixement tradicional en la transició agroecològica

Data: 27 de març del 2015
Hora: de 15:30h a 20h
Lloc: Fundació Universitària del Bages (Avinguda Universitària, 4-6, Manresa).

Inscripcions
La jornada és gratuïta però cal inscriure’s prèviament a http://bit.ly/1DIx8AP; posant-se en contacte amb Ariadna Pomar León (Tel: 665123889 – A/e: ariadnapl@hotmail.com); o a través del servei de preinscripcions a jornades del PATT del portal RuralCat (www.ruralcat.net/preinscripcionspatt).

Organitza
Equip promotor del Postgrau en Dinamització Local Agroecològica (IGOP/ICTA – UAB)

Col·laboren
Agricultura, Ramaderia i Alimentació en la Globalització (ARAG – UAB)
Escola de Capacitació Agrària de Manresa (ECA Manresa)
Fundació Universitària del Bages (FUB – Bages)

L’objectiu de la jornada és doble. Per una banda, s’introduiran les nocions teòriques i metodològiques en les que es basen la Planificació Agroecològica Participativa i la recuperació de Coneixement Ecològic Tradicional. Per altra banda, es reflexionarà sobre el paper que aquestes dues qüestions han de tenir en els processos de transició agroecològica que estan impulsant les iniciatives de Dinamització Local Agroecològica.

La sessió combinarà ponències a càrrec de diversos experts en la matèria amb tallers i debats participatius, que serviran per seguir construint coneixement entorn a la Dinamització Local Agroecològica, de manera col·lectiva i col·laborativa.

Aquesta jornada tècnica va adreçada a tècnics d’institucions i entitats catalanes que treballen en l’àmbit agroalimentari i del desenvolupament local i es realitzarà en el marc de la I Edició de la Diplomatura de Postgrau en Dinamització Local Agroecològica, que s’imparteix a la UAB entre gener i juny del 2015.

Per a més informació sobre el postgrau visiteu http://blogs.uab.cat/dlae/.

15.30 h Inscripcions

16.00 h Presentació de la Jornada
Sra. Marina Di Masso Tarditti, doctora en Sociologia i membre de l’equip promotor del Postgrau en Dinamització Local Agroecològica (UAB).

16.05 h Disseny de processos participatius de Dinamització Local Agroecològica
Sr. Daniel López García, doctor en Agroecologia i coordinador del Postgrau en Dinamització Local Agroecològica (UAB).

16.50 h Taller participatiu.
El Coneixement Ecològic Tradicional com activador de processos de transició agroecològica.

18.15 h Pausa

18.45 h La diversitat biocultural i el Coneixement Ecològic Tradicional en la transició agroecològica.
Sra. Laura Calvet Mir, doctora en Ciències Ambientals i membre de l’equip promotor del Postgrau en Dinamització Local Agroecològica (UAB).

19.30 h Debat

20.00 h Cloenda de la Jornada
Sra. Ariadna Pomar León, màster en Participació i Polítiques Locals i membre de l’equip promotor del Postgrau en Dinamització Local Agroecològica (UAB).