Els passats 25 i 26 d’abril els alumnes del Màster en Polítiques Socials i Mediació Comunitària de l’Escola de l’IGOP van visitar la ciutat de Lleida, que forma part dels 6 casos que es fan a territori.

L’eix principal de la visita va ser l’urbanisme com a instrument de gestió de l’exclusió i del territori.

Lleida_02_IGOP Lleida_04_IGOP Lleida_01_IGOP Lleida_00_IGOP

ORIOL COMPANYON (fotos) / LAIA VIDAL.

Els va donar la benvinguda en Xavier Pelegrí com a professor de la UdL i va fer la visita guiada pel centre històric en Joan Ganau com a professor titular del Departament de Geografia i Sociologia de la Universitat de Lleida. Durant el recorregut es va destacar la transformació física i demogràfica del territori des de fa 300 anys fins l’actualitat, observant les cases que s’han anat enderrocant per l’erosió dels temps i la falta de planificació urbanística, cosa que farà molt difícil donar harmonia al paisatge del casc antic.

La visita sobre el territori es va combinar per la tarda amb diverses sessions de treball:

Lleida_05_IGOP

• “De la intervenció sectorial a la intervenció integral urbana. Reflexions i visions actuals sobre les polítiques de regeneració de barris”. Amb la professora Carme Bellet del Departament de Geografia i Sociologia de la Universitat de Lleida.
  • “Les polítiques municipals en matèria d’habitatge” amb Guillermo Hervera, Director de l’Empresa Municipal d’Urbanisme de la ciutat de Lleida.
  • “Actuacions en matèria d’habitatge; gestió i rehabilitació del parc públic i la xarxa de mediació per al lloguer social “ amb Miriam Villoria, responsable de l’Àrea Social del Pla de Barris a Lleida i de l’Oficina Local d’Habitatges.

Dissabte al matí varen seguir les exposicions amb dues conferències més:

Lleida_03_IGOP

• “L’urbanisme com a eina social i els reptes de la seva intervenció” amb Sebastià Jornet, professor associat del Departament d’Urbanisme i Ordenació del Territori de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura del Vallès (UPC).
  • “Projecte d’habitatges socials del Seminari de Lleida amb Cristina Rubio, membre de la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca, i Francesc Roig, aparellador i  Paco Campo, director executiu del projecte.