Llistat de Projectes 2009

• Anàlisi de la viabilitat de la transformació de l’Associació PICA en fundació cívica.
  • Cicle de Seminaris sobre Participació Ciutadana.
  • Comporta el desplegament autonòmic un augment de les desigualtats a Espanya?
  • Debats, discursos i polítiques locals de participació ciutadana en l’àmbit europeu.
  • Desigualtats en l’accés a l’escolarització de 0 a 3 anys.
  • Diagnòstic de les realitats de la població LGTB i supervisió del procés general de diagnòstic.
  • El règim de benestar juvenil. Fonts de benestar i oportunitats transicionals dels joves catalans.
  • El retorn social de les polítiques culturals.
  • Els discursos i les pràctiques familiars d’elecció escolar. Les raons i les realitats de la tria d’escola a la ciutat de Barcelona.
  • Explorando Nuevas Políticas Urbanas (EXNURB).
  • Governança de la transició cap al Desenvolupament Sostenible a Catalunya.
  • L’educació postobligatòria a Catalunya. Eixos de desigualtat en les trajectòries formatives més enllà de l’ESO.
  • La incidència de la composició social dels centres educatius en el terreny de l’equitat educativa.
  • La participació ciutadana en l’urbanisme: els Plans d’Ordenació Urbanística Municipal.
  • Les polítiques d’usos del temps en municipis petits de la província de Barcelona.
  • Les polítiques municipals de consum a la provincia de Barcelona: evolució (1999-2008), present i futur.
  • Memòria de barris, barris amb memòria.
  • Noves families, noves polítiques.
  • Pla d’acció per a la Inclusió i la cohesió social (2009-2012).
  • Polítiques de transició escola-treball. Un estudi exploratori d’instruments a Catalunya.
  • Polítiques de transició escola-treball: anàlisi de pràctiques significatives a la provincia de Barcelona.
  • Programa per al desenvolupament dels Plans Locals d’Inclusió Social (PLIS).
  • Règims escolars i equitat educativa. Una aproximació comparativa recolzada en enquestes internacionals i estudis de cas.
  • Segregació, mobilitat i consum residencial a l’àrea metropolitana de Barcelona.
  • Seguiment i avaluació de l’estratègia per a la inserció de les persones amb discapacitat a Catalunya 2008-2010.
  • Sistema d’indicadors pel projecte integral de Can Folguera, Sta. Perpètua de la Mogoda.
  • Sistema informàtic de gestió i seguiment pel projecte integral de Can Folguera, Sta. Perpètua de la Mogoda.
  • Transversalidad en los proyectos locales: de la teoría a la práctica.
  • Xarxes interculturals als centres de secundària: aspectes organitzatius i pedagògis afavoridors de la integració relacional dels alumnes immigrats.